تبلیغات
گستر - مجله سلامت - چگونه بیش از حد فکر نکنیم؟
چهارشنبه 1 شهریور 1396  04:23 ق.ظ

چگونه بیش از حد فکر نکنیم؟ 5 نشانه تفکر بیش از حد

  • چگونه بیش از حد فکر نکنیم؟ 5 نشانه تفکر بیش از حد

     فکر بیش از حد

    آیا شما نیز در طول روز به همه چیز فکر می‌کنید و تمامی جنبه‌های یک موضوع را با دقت تجزیه و تحلیل می کنید؟ آیا در این زمان‌ها احساس خستگی و اضطراب دارید؟ تفکر بیش از حد یک بیماری شایع و همه گیر در جهان است که می تواند منجر به ایجاد اختلالاتی همچون افسردگی و اضطراب در فرد گردد. مطالعات روانشناسی گسترده‌ی انجام شده نشان می‌دهد که تفکر بیش از حد بیشتر در افراد بزرگسال جوان و میانسال شایع است. این بیماری در سنین ۲۵ تا ۳۵ سال ۷۳ درصد بروز می‌کند. همچنین امکان بروز آن در زنان بیشتر از مردان است.

    1. آیا شما نیز قبل از رفتن به رختخواب، نمی‌توانید افکار خود را رها کنید؟

    افرادی که تفکر بیش از حد دارند نمی‌توانند خود را از نگرانی‌های زیادی که در درونشان وجود دارد جدا کنند. بی خوابی یک مشکل رایج در این افراد است. ممکن است تمام شب را به تجزیه و تحلیل یک موضوع خاص بپردازند بدون اینکه راه حلی برای آن بیابند. این افکار به طور مداوم در ذهن آن‌ها تکرار می‌شود.از آنجایی که این افراد خواب و استراحت کافی ندارند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند. اگر شما نیز همین حالت را دارید می‌توانید از توصیه‌های سلامتی استفاده نمایید. افکار خود را قبل از رفتن به رختخواب بر روی یک کاغذ بنویسید. خلق کردن آثار هنری، نقاشی کشیدن یا انجام یک سرگرمی خاص می‌تواند ذهن شما را آرام‌تر کند و شما را از شر افکار مزاحم خلاص نماید.

    1. آیا شما نیز در مورد اتفاقاتی که قرار است رخ دهد احساس نگرانی و ترس می‌کنید؟

    افرادی که بیش از حد فکر می‌کنند، با افکار نگران کننده‌ای درگیر هستند که می‌تواند زندگی آن‌ها را به طور کلی فلج کند. این افراد به جای اینکه در حال زندگی کنند، از اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد می‌ترسند. به همین خاطر بیشتر آن‌ها به مصرف الکل ومواد مخدر روی می‌آورند تا از شر این افکار مزاحم خلاص شوند. بهترین روش برای مبارزه با چنین افکاری این است که هر روز زمانی را برای تفکر به این موارد اختصاص دهید. اگر بیش از حد در مورد موضوعی فکر می‌کنید، بهتر است به خودتان اجازه دهید با این افکار روبرو شوید. هر روز ۱۵ دقیقه برای اینکار کنار بگذارید. در طول این مدت شما می‌توانید افکار خود را بنویسید یا با صدای بلند تکرار کنید. ایجاد یک عادت جدید و مثبت نیز می‌تواند عادت زیاد فکر کردن را از شما دور کند.

    1. آیا به طور مداوم همه چیز را تجزیه و تحلیل می‌کنید؟

    افرادی که تفکر بیش از حد دارند، دچار اضطراب و نگرانی نیز خواهند شد. افسردگی همیشه در کنار آن‌ها خواهد بود. در این حالت ذهن از کنترلشان خارج می‌شود. آن‌ها نمی‌توانند به هیچ راه حل مناسبی دست یابند. زمانی که قادر نیستید افکار مختلف خود را کنترل کنید، می‌توانید روش‌هایی که به این موقعیت‌ها پاسخ می‌دهید را کنترل نمایید. زمانی که ذهنتان شروع به ایجاد افکار منفی می‌کند، از خودتان بپرسید تاثیرات این افکار منفی چیست؟ آیا راه حلی برای آن وجود دارد؟ زمانی که احساس کردید افکار زیادی به سمتتان هجوم آورده‌اند، یک نفس عمیق بکشید. چشمان خود را ببندید و چند دقیقه آرام باشید. به یک مکان خاص فکر کنید که دوست دارید در آنجا باشید. از فکر کردن به آینده بپرهیزید شما نمی‌توانید اتفاقاتی که هنوز رخ نداده است را کنترل و مدیریت کنید.

    1. آیا کمال گرا هستید و دوست دارید همه چیز را به تنهایی انجام دهید؟

    آیا از شکست می‌ترسید؟ افرادی که همیشه فکر می‌کنند، معمولا عزت نفس پایینی دارند و به توانایی‌های خود شک می‌کنند. اینگونه افراد در مورد طرز فکر دیگران نگران هستند. باید یاد بگیرید که هیچ کس کامل نیست. اگر بخواهید اینگونه فکر کنید مطمئن باشید شکست خواهید خورد. تلاش برای کامل بودن منجر به شکست می‌شود. برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنید اما انتظار نامعقول از خود نداشته باشید.

    1. آیا همیشه خود را سرزنش می‌کنید؟

    افرادی که بیش از حد فکر می‌کنند معمولا قطعی هستند و دوست دارند در دنیایی از پشیمانی‌ها و افسوس‌ها زندگی کنند. این افراد مستعد نیستند. اینگونه موارد رفتارهای آموخته شده‌ای هستند. زمانی که ذهن شما به سمت افکار ساختار نیافته حرکت می‌کند به خاطر تجربیاتی است که در گذشته داشته‌اید. این افراد اعتقاد دارند در آینده نیز اشتباهات یکسانی را تکرار خواهند کرد و همین امر موجب می‌شود مدام خود را سرزنش کنند. از موقعیت‌هایی که باعث ایجاد استرس می‌شود اجتناب کنید. شما می‌توانید مواردی که باعث ایجاد استرس می‌شود را مشخص کنید. اگر کاری را در گذشته با یک روش خاص انجام داده‌اید و نتیجه مطلوب دریافت نکرده‌اید، بهتر است روش خود را تغییر دهید. بر روی اهداف خود کار کنید. قبل از هر کاری تحقیق کنید. تحقیق و جستجو می‌تواند ترس از ناشناخته‌ها را از بین ببرد. ایجاد افکار و فعالیت‌های مثبت می‌تواند ترس از استرس را از بین ببرد. برای اینکه از شر افکار مزاحم خلاص شوید، خود را با کارهای مثبت و سازنده درگیر کنید. ورزش کنید، اثر هنری خلق نمایید، موارد مثبت را با دیگران به اشتراک بگذارید، بیرون از منزل گردش کنید و با دوستان و اعضای خانواده رابطه خوبی داشته باشید. داشتن یک سیستم حمایتی نیز می‌تواند به شما کمک کند.


نظرات()   
   
آخرین پست ها

نصب دوربین مداربسته..........شنبه 16 تیر 1397

تغذیه سالم با مصرف سبزیجات «چلیپایی» به سلامت قلب کمک می کند..........دوشنبه 14 خرداد 1397

اشتباهات رایج لینک سازی سایت توسط مبتدیان..........پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397

خرید کتاب توضیحات معاون اجرایی نمایشگاه درباره آراء صادره برای ناشران متخلف..........دوشنبه 17 اردیبهشت 1397

فناوری ساخت ارائه تسهیلات به دانش بنیانی ها ساده تر شد/ کاهش سود وام ها..........یکشنبه 9 اردیبهشت 1397

نمایش فیلم در «بدو رستم بدو» به ۵ جشنواره جهانی راه پیدا کرد..........یکشنبه 2 اردیبهشت 1397

بانک کتاب انتشارات «کتاب مرو» اعلام موجودیت کرد..........چهارشنبه 29 فروردین 1397

فناوری جدید اینستاگرام برای کاربرانش ابزار دانلود اطلاعات می سازد..........جمعه 24 فروردین 1397

بهداشت و درمان دولت هر چه زودتر تکلیف تعرفه های پزشکی سال ۹۷ را روشن کند..........پنجشنبه 16 فروردین 1397

سینمای ایران پایگاه‌های نوروزی ثبت‌نامِ باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر مستقر شد..........دوشنبه 13 فروردین 1397

خبر اقتصادی - فرش دستباف؛ ایرانی ترین کالا..........پنجشنبه 9 فروردین 1397

چاپ کتاب پیام تسلیت محسن جوادی برای درگذشت داریوش شایگان..........یکشنبه 5 فروردین 1397

فوتبال جهان - برد آرژانتین مقابل ایتالیا در غیاب مسی/ ادامه بحران در آتزوری..........شنبه 4 فروردین 1397

گردشگری| سفر| نمایش چهره‌ای متفاوت از کاخ عالی‌قاپو پس از ۱۰۰ سال..........سه شنبه 29 اسفند 1396

فوتبال جهان صعود قاطعانه بایرن مونیخ/ بشیکتاش در خانه هم حرفی برای گفتن نداشت..........شنبه 26 اسفند 1396

همه پستها